Review: Puppygroep boeken

Laatst bijgewerkt: 4 februari 2022

Voor het opvoeden van een puppy moet je de nodige tijd vrijmaken. Het is een arbeidsintensief proces met het nodige vallen en opstaan. Als je dit proces graag zo goed mogelijk wilt beginnen, is het zeker een aanrader om een boek te lezen. Door boeken over puppy’s te lezen, kan je alvast een hoop informatie op doen. Een dergelijk boek is niet alleen ter voorbereiding zeer handig, maar ook tijdens het opvoeden van de puppy zelf; je hebt immers altijd een handig naslagwerk.

Door de jaren heen zijn er meerdere boeken over het opvoeden van puppy’s op de markt gekomen. Sommige van deze boeken zijn behoorlijk populair geworden; dat is bijvoorbeeld het geval bij de Puppygroep boeken. In deze review over de Puppygroep boeken zoomen wij nader in op al deze boeken. De Puppygroep boeken bestaan in totaal uit vier boeken, waarbij elk boek zich specifiek op één bepaald onderwerp richt. Na het lezen van deze Puppygroep boeken review heb je een duidelijk beeld van de voors en tegens van deze boeken. Indien gewenst kan je direct één van de boeken, of alle vier de boeken, direct aanschaffen.

1. Wie is Robbin Kleinpenning?

Deze review over de Puppygroep boeken trappen we af graag af met een nadere blik op de schrijver van deze boeken. De heer Robbin Kleinpenning – zie foto hieronder – is de schrijver van de vier Puppygroep boeken. Hij heeft sinds 6 augustus 2014 een bovengemiddelde liefde én interesse voor puppy’s gekregen. Waarom specifiek die datum? Nou, op die datum werd zijn eigen hond geboren. Robbin heeft gekozen voor een Golden Retriever en hem de naam Doeka gegeven.

robbin kleinpenning en zijn hond doeka van puppygroep zitten naast elkaar

Nadat zijn puppy geboren was, ging hij nadrukkelijk op zoek naar de juiste informatie over het opvoeden van een puppy. Al snel kwam hij er achter dat veel informatie op het internet niet met elkaar strookte. Website A gaf het ene aan, terwijl website B dat weer volledig tegensprak. Robbin vat dit zelf prima samen op zijn website: “we zagen door de bomen het bos niet meer”. Robbin wilde zich echter wel goed voorbereiden op de komst van zijn Golden Retriever. Dat lukte hem niet; hij had simpelweg niet de juiste hulpmiddelen kunnen vinden. Tijdens de eerste puppyperiode van Doeka kwam Robbin achter enkele frustrerende ontdekkingen:

• Doeka bleef maar in huis plassen, ook als Robbin dacht dat hij éindelijk zindelijk was.
  • Doeka bleef maar in de krantenbak neuzen en allerlei kranten uit deze bak pakken (vervolgens lag de gehele woonkamer vol met krantensnippers).
  • Doeka beet na een paar weken zelfs zijn houten hondenmand volledig kapot.
  • Doeka trok onwijs veel aan de riem. Dat was met name het geval als hij een andere hond zag en daarmee wilde spelen.

Bovengenoemde ontdekkingen en gebeurtenissen gaven Robbin een onrustig gevoel. Hij had het idee dat hij Doeka nooit volledig kon vertrouwen, aangezien hij direct kattenkwaad uit ging halen als hij ook maar eventjes alleen was. Na 7 maanden werd er bij Doeka geconstateerd dat hij één niet ingedaalde bal had. Robbin wilde graag weten wat dit precies inhield en ging op het internet op zoek naar informatie. En wat bleek wederom? Hij kon nergens relevante en kloppende informatie vinden. Als hij dat wel gevonden had, was deze review over de Puppygroep boeken helemaal niet meer geschreven. Het feit dat Robbin nergens informatie kon vinden, zorgde bij hem voor een onbevredigend gevoel.

Op een gegeven moment besloot Robbin het anders aan te gaan pakken. Hij ging in gesprek met experts, hij ging onwijs veel informatie inwinnen en al deze informatie ging hij bundelen. Hij was het zat dat hij door de bomen het bos niet meer zag; naar eigen zeggen moest hij dit zelf veel beter kunnen. Uiteindelijk startte Robbin in 2015 met zijn website “Puppygroep.nl“; op basis van onder meer deze website is deze Puppygroep boeken review geschreven. Zijn website trok al snel veel bezoekers, waarna hij ook meerdere vragen van bezoekers kreeg. Veel van deze vragen ging over de zindelijkheid van puppy’s. Robbin besloot daarom om al zijn kennis over dit onderwerp te bundelen en uit te geven in de vorm van een boek. Dit was eigenlijk de geboorte van het eerste boek binnen zijn serie van 4 Puppygroep boeken.

Alle informatie over deze boeken is verderop in deze review over de Puppygroep boeken te vinden. Hedendaags is Robbin een autoriteit op het gebied van opvoeding van puppy’s. Hij heeft onwijs veel kennis opgedaan en deze kennis gebundeld in zijn vier Puppygroep boeken. In deze review over de Puppygroep boeken staat niet Robbin centraal, maar staan deze boeken centraal. Tijd dus om over te schakelen naar de inhoud van deze boeken.

2. Voor wie zijn de Puppygroep boeken bedoeld?

In deze Puppygroep boeken review kijken we niet alleen naar de inhoud, maar ook naar andere relevante informatie. Het is daarom ook een terechte vraag om te stellen voor wie deze boeken nou exact bedoeld zijn? Nou, na een kort onderzoekje kwamen we uit op de volgende conclusie: deze boeken zijn voor een behoorlijk breed publiek geschikt.

In de basis zijn deze boeken geschikt voor mensen die een puppy aan het opvoeden zijn. Uiteraard geldt het ook voor mensen die op korte termijn een puppy verwachten. Zij willen zich immers goed voorbereiden op de komst van de viervoeter. Daarnaast valt op dat deze boeken ook door nóg een andere groep gelezen worden: door mensen die al een hond hebben. In sommige situaties is het zo dat oudere honden opeens weer gedragingen van vroeger gaan vertonen. Ook voor baasjes van oudere honden zijn de Puppygroep boeken uitermate interessant te noemen. Heb je zelf een bovengemiddelde interesse in honden en puppy’s? Ook dan kan je deze boeken kopen. Of het de moeite waard is om deze boeken te kopen, lees je in het restant van deze review over de Puppygroep boeken.

3. Welke Puppygroep boeken zijn er en wat ga je leren?

Als je deze Puppygroep boeken review leest, is de kans groot dat je mogelijk deze boeken aan wilt gaan schaffen. Maar, uit welke boeken bestaat deze serie nou? En hoe zijn deze verschillende boeken opgebouwd? Hieronder bespreken wij in deze Puppygroep boeken review in het kort wat de belangrijkste kenmerken van de vier verschillende boeken zijn.

3.1. Het ultieme puppy zindelijk maken handboek

puppygroep boek over het zindelijk maken van je puppy vastgehouden in een grasveld

Elk baasje van een puppy krijgt er mee te maken: het zindelijk maken van een puppy. In de eerste dagen doet jouw puppy zijn ontlasting binnenshuis, maar dat is uiteraard niet wenselijk. In dit handboek lees je exact hoe je jouw puppy zindelijk kunt maken.

Het boek is opgebouwd aan de hand van de meningen van 24 hondenexperts. Deze trainers hebben stuk voor stuk hun eigen mening gegeven over het zindelijk maken van puppy’s. Hierna heeft Robbin al deze meningen gebundeld in een kwalitatief hoogwaardig boek dat ook nog eens goed te begrijpen is. In dit boek vind je zeer concrete tips voor het zindelijk maken van je pup. Deze tips wordt gecombineerd met nuttige informatie. Waarom plast een puppy in huis? En waarom duurt het een tijdje om dit af te leren? Met dergelijke nuttige (achtergrond)informatie krijg je meer begrip voor de huidige situatie. Het zindelijk maken van je puppy gaat daardoor (hopelijk) een stuk makkelijker én sneller.

• Aantal pagina’s: 70.
  • Bindwijze: fysiek, audioboek of e-book.
  • Verschijningsdatum: 11 juli 2018.
  • Inhoud gebaseerd op: enquête van 67 vragen afgenomen onder 24 professionele hondenexperts.

3.2. Het ultieme benchtraining handboek

puppygroep boek over de benchtraining vastgehouden in een grasveld

In deze Puppygroep boeken review bespreken we graag alle boeken tot in detail. In dit geval bespreken we graag het ultieme benchtraining handboek nader. Wat kun je met dit boek leren? Onder meer hoe je de bench het beste kunt gebruiken. Veel kenners zijn het er over eens dat de bench een doorslaggevende rol speelt tijdens het opvoeden van een puppy. Na het lezen van dit boek ben je in staat om de bench op de juiste manier te gebruiken. Je puppy geniet van zijn eigen plekje en jij geniet van nachten waarin je heerlijk door kunt slapen.

• Aantal pagina’s: 68.
  • Verschijningsdatum: 11 juli 2018.
  • Inhoud gebaseerd op: enquête met 63 vragen afgenomen onder 10 hondenexperts.

3.3. Het ultieme puppy bijten afleren handboek

puppygroep boek over het afleren van het bijten van je puppy vastgehouden in een grasveld

Nadat we in deze Puppygroep boeken review de eerste twee boeken besproken hebben, is het nu tijd voor het derde boek. Met dit derde boek kan je op een zeer snelle wijze het bijten van jouw puppy afleren. Je leert niet alleen hoe je dit proces aan moet pakken, maar óók waarom jouw puppy bijt. Door meer begrip voor zijn gedrag te krijgen, is het ook makkelijker om hier naar te handelen. Bijt je puppy vaak? Dan kan dit veel frustraties met zich mee brengen. De beet kan pijn doen, waardoor je het bijten nóg sneller af wil leren. Dankzij de tips uit dit boek is het mogelijk om dit proces op de juiste manier te doorlopen, zodat je uiteindelijk het bijtgedrag van jouw pup af leert.

• Aantal pagina’s: 76.
  • Verschijningsdatum: 11 juli 2018.
  • Inhoud gebaseerd op: enquête met 49 vragen afgenomen onder 7 hondenexperts.

3.4. Het ultieme puppy alleen laten handboek

puppygroep boek over het alleen laten van je puppy vastgehouden in een grasveld

Het laatste boek in de serie van Robbin heeft de naam “het ultieme puppy alleen laten handboek” gekregen. In deze uitgebreide review over de Puppygroep boeken bespreken we met alle plezier ook nader dit boek. Het doel van dit boek is om je hond probleemloos alleen thuis te kunnen laten. Als je het huis verlaat, hoef je niet meer bang te zijn dat jouw puppy de boel aan het slopen is. Het boek bevat onwijs veel concrete tips, handige adviezen en nuttige achtergrondinformatie. Aan de hand van deze informatie leer je meer over het gedrag van jouw pup, waardoor je hier zelf beter naar kunt handelen. Door het lezen van dit boek ben je in staat om je pup snel op te voeden tot een ontspannen hond.

• Aantal pagina’s: 84.
  • Verschijningsdatum: 11 juli 2018.
  • Inhoud gebaseerd op: enquête met 76 vragen afgenomen onder 7 hondenexperts.

4. Plus- en minpunten

Vooralsnog heb je in deze Puppygroep boeken review veel praktische informatie kunnen vinden. Het is nu echter tijd om alle plus- en minpunten van deze serie met puppy boeken naast elkaar te leggen. In onze ogen heeft Robbin goed werk met deze boeken afgeleverd, maar zijn er ook wat minpunten te benoemen. Iets wat een absoluut pluspunt is, is het feit dat de boeken behoorlijk uitgebreid zijn. De boeken bevatten onwijs veel informatie; deze informatie is bovendien gebaseerd op de kennis en meningen van experts. Door al deze kennis te bundelen, is Robbin in staat geweest om boeken te schrijven die aansluiten op de werkelijkheid.

Aan de andere kant is het wel een feit dat er enige overlap tussen de boeken zitten. In het boek zindelijk maken gaat het bijvoorbeeld over de bench; net zoals dat in het boek “benchtraining” ook delen volledig over het zindelijk maken van de hond gaan. Wellicht had Robbin de boeken beter iets beknopter kunnen houden en deze overlap zien te voorkomen. In deze review over de Puppygroep boeken is dat slechts één van de weinige minpunten die je kunt vinden. In onderstaand rijtje hebben we de verschillende pluspunten opgesomd. Deze pluspunten hebben we zelf geselecteerd in het belang van deze onafhankelijke review over de Puppygroep boeken:

• De boeken zijn onwijs uitgebreid te noemen.
  • De boeken zien er fraai en goed verzorgd uit.
  • De boeken zijn goed te begrijpen; Robbin heeft alles in begrijpelijke taal geschreven.
  • De boeken bevatten onwijs veel informatie die op de werkelijkheid aansluiten.
  • Robbin heeft heel veel tijd geïnvesteerd in het bundelen van alle verkregen informatie.
  • De informatie uit de boeken is afkomstig van verschillende hondenexperts.

In onderstaand rijtje hebben we ook de verschillende minpunten opgesomd. In deze review over de Puppygroep boeken willen we immers ook kritisch zijn.

• De boeken kennen overlap.
  • De boeken zijn relatief prijzig.

5. Wat vinden anderen?

In deze Puppygroep boeken review kijken we niet alleen naar onze eigen bevindingen. Nee, we vinden het ook onwijs belangrijk om naar de mening van andere lezers te kijken. Na een analyse van deze meningen kunnen we het volgende concluderen: de beoordelingen zijn over het algemeen positief, maar er zijn ook kritische geluiden te horen. Veel lezers zijn vol lof over de verschillende boeken. Ze geven aan dat de gewenste resultaten behaald zijn, dat de boeken zeer prettig door te lezen zijn én dat de boeken ook onwijs uitgebreid zijn. Verschillende positieve opmerkingen zijn terug te vinden in de onderstaande beoordelingen:

review over puppygroep boeken
review over puppygroep boeken
review over puppygroep boeken
review over puppygroep boeken

In deze review over de Puppygroep boeken willen we kritisch en onafhankelijk blijven. In onze ogen is deze Puppygroep boeken review dan ook niet compleet zonder het benoemen van enkele mindere beoordelingen. In onderstaande screenshots vind je dergelijke reviews:

review over puppygroep boeken
review over puppygroep boeken

6. Is het je geld waard?

Langzaamaan gaan we richting het einde van deze uitgebreide review over de Puppygroep boeken. Om een algeheel beeld van deze serie te krijgen, is het belangrijk om naar de aanschafprijs van deze boeken te kijken. In onderstaande lijst hebben wij de verschillende aanschafprijzen opgesomd:

• Fysieke boeken: 21,95 euro per stuk.
  • E-books: 14,95 euro per stuk.
  • Audioboeken: 14,95 euro per stuk.

Als je deze vier boeken los van elkaar aanschaft, betaal je een totaalbedrag van 87,80 euro voor de fysieke boeken of 59,80 euro voor de e-books of audioboeken. Kies je ervoor om de vier boeken tegelijkertijd aan te schaffen? Dan geniet je van meerdere gratis voordelen. Zo krijg je toegang tot de besloten Facebookgroep van Puppygroep (1500+ leden), tot een Puppygroep TV & Radio bibliotheek, tot een checklist/e-book “puppy socialiseren”, 10 euro korting op een verzekering van Reaal Dier & Zorg, 10 euro korting op een verzekering van OHRA en een speciale aanbieding voor het magazine “Onze Hond”.

Al met al is het een feit dat veel lezers onwijs positief over deze boeken zijn. Het aankoopbedrag van maximaal 87,80 euro is volgens veel lezers dan ook te rechtvaardigen. De boeken bevatten veel informatie en hebben behoorlijk veel baasjes al geholpen. Wij kunnen in deze review over de Puppygroep boeken, concluderen dat er met de prijs-kwaliteitverhouding absoluut niks mis is. Denk je erover na om de boeken aan te schaffen? In de Puppygroep winkel kun je van ieder boek één gratis hoofdstuk downloaden om een idee te krijgen van de inhoud. Op deze manier weet je zeker of de boeken echt iets voor jou zijn.

7. Waar kun je de Puppygroep boeken kopen?

Wil je naar aanleiding van deze Puppygroep boeken review één of meerdere boeken aanschaffen? Daarvoor kan je terecht op de website van Puppygroep.nl. Op deze website kan je selecteren welk boek je wilt kopen en zie je direct de gratis voordelen waar je van profiteert. Zo is het bijvoorbeeld een feit dat je de boeken gratis thuis geleverd krijgt. Ben je hier uiteindelijk niet tevreden mee? Dan heb je de mogelijkheid om de ontvangen boeken, onder bepaalde voorwaarden, binnen 14 dagen gratis te retourneren.

In deze Puppygroep boeken review hebben we over veel zaken onze mening gegeven. Graag willen we ook nog kort onze mening over de website van Puppygroep geven: deze ziet er namelijk perfect uit. De website is overzichtelijk en dat maakte het maken van deze review over de Puppygroep boeken ook een stuk aangenamer.

screenshot van de website van puppygroep

8. Veelgestelde vragen

Heb je naar aanleiding van deze Puppygroep boeken review vragen? Hebben wij wellicht bepaalde zaken in deze review over de Puppygroep boeken niet uitgebreid genoeg besproken? Wij zijn alvast voor je op zoek gegaan naar vragen die door veel (potentiële) lezers gesteld worden.

Wat als je niet tevreden bent?

Dat is geen probleem. Je kunt namelijk binnen 14 dagen de boeken kosteloos retourneren. In deze review over de Puppygroep boeken kun je daarover meer lezen onder het kopje "waar kun je de boeken kopen?".

Is het behalen van het gewenste resultaat een garantie?

Nee, de auteur kan geen garantie geven dat de boeken ook echt resultaat opleveren. Wel is Robbin Kleinpenning overtuigd van de kwaliteit van zijn boeken en is hij er zeker van jou een hoop tijd, energie en stress te besparen.

Is het nodig om deze boeken te lezen als je al een puppycursus volgt?

Ondanks dat je al een puppycursus volgt, zijn de Puppygroep boeken van Robbin Kleinpenning zeer waardevol. Bij een puppycursus ligt de nadruk op socialisatie en gehoorzaamheidsoefeningen, terwijl de boeken juist veel praktische informatie bevatten.

Wie zijn de experts die meegewerkt hebben aan de Puppygroep boeken?
5/5 - (1 stemmen)

Misschien vind je deze artikelen ook interessant?